"Man lär så länge man lever, o man lever så länge man lär.."


Svininfluensa(?) organisationsförändring och lego.

17.09.2009 08:13

    Igår var vi hemma alla tre. Jag skulle egentligen åkt till skolan, men mannen är sjuk o låg i feber o dunderförkylning (svininfluensan? tror inte det, han hostar inte...men kanske?) Emanuel, som troligtvis trampat snett eller något, hade ont i fotleden, och jag försökte läsa..... För er som inte har familj, så kan jag berätta att det inte är världens bästa kombination. Jag fick inget gjort, mannen fick inte vila, o sonen hade "tråkigt" (gud förbjude!!). IDAG åker jag till skolan. Redan nu, drar sonen i armen på mig, o söker uppmärksamheten... Han behöver SYYYYSKON!!!!!!!!! Men vad gör man... det är inte alla familjer som bara kan "beställa" syskon sådär lätt som vissa familjer kan. TYVÄRR. Men han har ju lyckligtvis börjat o leka med grann-pojkarna och de är tillsammans nästan alltid. KUL! Men också lite oroande...ibland vet jag inte ens hos vem han är...vilken mamma jag är...

 

IDAG ska jag till skolan iallfall. Vi har en del grupparbeten som måste tas itu med. Dessutom har vi litteraturseminarium nästa vecka, så jag måste hålla mig "uppdaterad". Ämnena just nu är organisationsförändring, och förändringsledarskap. Alltså, vad händer i en organisation (företag, förening, familj el likn) vid en förändring? Vad betyder det för organisationen, individen och grupperna? Hur gör man för att undvika motstånd mot förändring och hur planerar man en förändring? m.m m.m. Faktiskt väldigt intressant!!! (nåja, jag förstår om inte DU tycker det...men för mig är det iallfall :-D )

 

Nu tänker jag gå o ta en dusch! Ha en GO DAG!

 

Tanja, organisationstokig.

—————

Tillbaka