"Man lär så länge man lever, o man lever så länge man lär.."


FACEBOOK ELLER INTE FACEBOOK?

19.07.2009 09:27

    En liten funderare... Jag (liksom MÅNGA andra) har ju facebook... Jag kan nog säga att jag är inne varje dag o kollar läget (får nog erkänna ett visst beroende). Men jag kan inte låta bli att låta mig påverkas av det. Dels vad folk skriver att de gör (vissa vill gärna tala om hur DUKTIGA de är hela tiden), och endel skickar meddelande till andra om fester osv - "hade varit kul om du ville komma" m.m. Vad de inte tänker på är att andra kan bli berörda av det, dvs de som INTE blir bjudna, eller de som INTE får nåt meddelande om att det hade varit kul att just DU kom... Kanske överdriver jag något (jag har alltid varit så barnsligt engagerad i mina egna o andras känsla för utanförskap..), men jag funderar på att inte besöka sidan så ofta mer. Trist nog, så har jag fått kontakt med många andra på detta sätt, så det är lite jag går miste om också - vi får se. Jag har märkt en tendens i klassen dock, o det är att om man INTE är uppdaterad på facebook, så hamnar man lite utanför, o missar mkt om vad som händer o sker. Visst är det konstigt o löjligt egentligen? Detta är VUXNA människor med familjer, o JAG är en av dem... Vad beror detta på? Kan vara intressant o skriva en uppsats om.. Det är ju ett nytt fenomen som uppstår. FAKTISKT!                                                                                                                        

Jag har varit o tittat ut en tatuering, o ska eventuellt tatuera mig nästa vecka!!!!!!!!!!!! Tjohooooo!!!!!!!! En liten ödla på vaden blir det nog. Lovar o lägga upp en bild, när jag gjort det!

 

Tanja, beteendefunderare.

—————

Tillbaka